BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 27 July 2011

sesuatu yang membebankan.

masalah?
runsing?
sedih?
keliru?
kecewa?

pernah rasa semua perasaan ni?
sabar.
sabar memang mudah aku nak ucapkan pada orang orang yang mengalami masalah macam ni. tapi sebenarnya, sabar tu mampu dilaksanakan kalau kamu punyai kekuatan hati yang luar biasa.
sesuatu yang membebankan eloklah dilepaskan, biar seperit apa pun. tolong lah hadapi dengan senyuman. tiada sapa yang dapat selamatkan diri kamu melainkan diri kamu sendiri. setiap pagi, bila bangun dari tidur motivasi diri kamu. harini pasti lebih baik dan cemerlang dari semalam.

jangan pernah kata susah. susah tu perkataan orang yang dah putus asa. perkataan negatif dari mulut orang yang sudah malas mau berusaha. tak susah, tak ada perkara yang susah dalam dunia ni. kalaulah makan itu susah, takkan kamu takkan makan lagi? jadikan ia rutin kamu. insyaAllah kamu akan terbiasa, lama kelamaan perkara yang susah apabila terbiasa pasti akan jadi senang. umpama anak kecil, yang bermula dari merangkak, dan terjatuh dan terjatuh lagi tiap kali mencuba untuk berdiri,lama kelamaan sudah mampu berlari.

kamu yang berkata tak boleh, tapi segalanya boleh dengan izin Allah. lepaskan semua, redha, dan usaha serta tawakal. insyaallah. perkara akan jadi lebih elok :)
semoga, hari demi hari akan membuatkan kita jadi manusia yang lebih baik. jangan pernah berdendam, jangan prasangka buruk, janganlah kamu khianati mereka yang mempercayai kamu.
saya mau mati dalam agama ISLAM yang satu.

No comments:

Post a Comment